woensdag 4 juni 2014

Slapen in Stijl

Het is weeral even geleden, druk druk druk...  Ik heb ondertussen niet stilgezeten hoor!  Onder andere deze donsovertrekjes heb ik gemaakt:

 Een nuttig kraamcadeau is altijd leuk om te krijgen hé :)

Ik was niet aan mijn proefstuk toe wat betreft donsovertrekken. Hieronder kan je enkele andere creaties zien:








De overtrek met de rode bollen werd gemaakt uit flanel.  Omdat er weinig keuze is aan mooie bedrukte flanel heb ik witte genomen en er dan een katoenen fantasieboord over gestikt.

Al de stoffen heb ik gekocht in Kapellen.
 

Als je 2 even grote lappen stof gebruikt kan je de bovenkant van beide stoffen afknippen en aan de andere stof stikken. Zo heb je een donsovertrek die je aan beide kanten kan gebruiken!  Stik eventueel een fantasielint op de naad.
Als je een beperkt budget hebt en een bedrukte stof neemt die wat duurder is kan je de onderkant in een goedkopere effen stof maken of enkel de bedrukte stof gebruiken voor de bovenste boord.
Aan de onderkant van de dons kan je drukknopen bevestigen of een restje stof aanstikken dat je onder de matras kan stoppen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten